CARVEN EYEWEAR
Elegance and fashion
L’histoire de la Marque Carven
Carven, opgericht in 1945 door Carmen de Tommaso, is een wereldwijd bekend high-end fashion merk.
Madame Carmen kreeg – omdat ze slechts 1,55 meter groot was – van haar moeder te horen dat ze nooit elegant zou kunnen zijn. Dat was de aanleiding om een eigen haute couture lijn te starten voor kleinere dames.
Een groot succes. Anno 2016 is het Carven modehuis een zeer gewaardeerd begrip met een eigen kleding-, tassen- en parfumlijn. En vanaf 2016 ook met een modern-chique eyewearlabel: Carven Eyewear.
1945
1950-1970
2008
Het Carven modehuis wordt overgenomen door Henri Sebaoun, die al meerdere jaren verantwoordelijk was voor het merk.
2015
De twee artistiek leiders Alexis Martial en Audrien Caillaudaud worden de nieuwe ontwerpers voor de damescollectie.
Op 8 juni 2015 overlijdt Madame Carmen op 105-jarige leeftijd.
2016
Carven lanceert haar eigen modern-chique eyewearlabel voor dames.
2016
Carven Eyewear ontvangt een Nana Woody & John Award in de categorie ‘Fashion Luxury’.
2019
Naast de huidige collectie met dames correctiemonturen en zonnebrillen word er ook een herenlijn gelanceerd.
Drie lijnen
Goed – Beter – Best
De drie lijnen van het Carven modehuis vormen de rode draad voor alle ontwerpen. Het “goed-beter-best” principe met drie verschillende doelgroepen.
Carmen

Spontaan
Ma Griffe

Vrouwelijk chique
Malher

Subtiel
Een greep uit de collectie







