CARVEN EYEWEAR

IN DE PRIJZEN

Tijdens de Nana Woody & John Awards op 10 april in Amsterdam hebben we een award in ontvangst mogen nemen voor Carven Eyewear in de categorie ‘Fashion Luxury’!

AVA Brillen lanceerde op de Centrop Sales begin 2016 het nieuwe merk “Carven Eyewear”. High-end monturen met een zeer elegante uitstraling! Hoewel het merk niet nieuw is, is het eyewearlabel nog vers en onaangetast.

De collectie bestaat uit zowel correctiemonturen als zonnebrillen, verdeeld over drie lijnen.

L’histoire de la Marque Carven

 

Carven, opgericht in 1945 door Carmen de Tommaso, is een wereldwijd bekend high-end fashion merk.
Madame Carmen kreeg – omdat ze slechts 1,55 meter groot was – van haar moeder te horen dat ze nooit elegant zou kunnen zijn. Dat was de aanleiding om een eigen haute couture lijn te starten voor kleinere dames.

Een groot succes. Anno 2016 is het Carven modehuis een zeer gewaardeerd begrip met een eigen kleding-, tassen- en parfumlijn. En vanaf 2016 ook met een modern-chique eyewearlabel: Carven Eyewear.

}

1945

Madame Carmen de Tommaso opent haar eerste winkel op de Champs Élysées.
}

1950-1970

Het Carven modehuis start met het uitrollen van andere kledingproducten als sjalen, sieraden en ook een collectie voor kinderen. Madame Carmen wordt populaire kledingmaakster voor luchtvaartpersoneel van maatschappijen over de hele wereld.
}

2008

Het Carven modehuis wordt overgenomen door Henri Sebaoun, die al meerdere jaren verantwoordelijk was voor het merk.

}

2015

De twee artistiek leiders Alexis Martial en Audrien Caillaudaud worden de nieuwe ontwerpers voor de damescollectie.

Op 8 juni 2015 overlijdt Madame Carmen op 105-jarige leeftijd.

Drie lijnen

Goed – Beter – Best

De drie lijnen van het Carven modehuis vormen de rode draad voor alle ontwerpen. Het “goed-beter-best” principe met drie verschillende doelgroepen.

Carmen

Spontaan

Ma Griffe

Vrouwelijk chique

Malher

Subtiel

Een greep uit de collectie