CARVEN EYEWEAR

Elegance and fashion

L’histoire de la Marque Carven

Carven, opgericht in 1945 door Carmen de Tommaso, is een wereldwijd bekend high-end fashion merk.
Madame Carmen kreeg – omdat ze slechts 1,55 meter groot was – van haar moeder te horen dat ze nooit elegant zou kunnen zijn. Dat was de aanleiding om een eigen haute couture lijn te starten voor kleinere dames.

Een groot succes. Anno 2016 is het Carven modehuis een zeer gewaardeerd begrip met een eigen kleding-, tassen- en parfumlijn. En vanaf 2016 ook met een modern-chique eyewearlabel: Carven Eyewear.

}

1945

Madame Carmen de Tommaso opent haar eerste winkel op de Champs Élysées.
}

1950-1970

Het Carven modehuis start met het uitrollen van andere kledingproducten als sjalen, sieraden en ook een collectie voor kinderen. Madame Carmen wordt populaire kledingmaakster voor luchtvaartpersoneel van maatschappijen over de hele wereld.
}

2008

Het Carven modehuis wordt overgenomen door Henri Sebaoun, die al meerdere jaren verantwoordelijk was voor het merk.

}

2015

De twee artistiek leiders Alexis Martial en Audrien Caillaudaud worden de nieuwe ontwerpers voor de damescollectie.

Op 8 juni 2015 overlijdt Madame Carmen op 105-jarige leeftijd.

2016

Carven Eyewear ontvangt een Nana Woody & John Award in de categorie ‘Fashion Luxury’.

Drie lijnen

Goed – Beter – Best

De drie lijnen van het Carven modehuis vormen de rode draad voor alle ontwerpen. Het “goed-beter-best” principe met drie verschillende doelgroepen.

Carmen

Spontaan

Ma Griffe

Vrouwelijk chique

Malher

Subtiel

Een greep uit de collectie

MAAK KENNIS MET ONZE COLLECTIES