AVA KIDS

THEIR EYES ARE THE FUTURE

Ava Kids is ontstaan vanuit de stijgende behoefte van opticiens naar een totaalleverancier. AVA Brillen staat al jaren bekend als een totaalleverancier, maar dan wel één zonder kinderbrillen.

Om deze reden en om de stijgende vraag naar kwalitatief goede kinderbrillen, zijn wij gestart met AVA Kids. Een viertal collecties die een gehele dekking geeft voor kinder-/tienerbrillen in de winkel.

#DINO

Een eigen collectie opgebouwd rondom het thema dino’s met in het bijzonder de T-rex!

#CHIQUE

Kinderlijk chique met een eigenwijs en eigentijds tintje. Vrolijke kleuren in combinatie met een elegante touch!

#URBAN

Geïnspireerd door de Amerikaanse cultuur uit deze collectie zich in stoere en urbanwear monturen.

#LADYLIKE

Vrolijke en vrouwelijke brillencollectie voor jongvolwassen dames met kleurrijke details!

#THEFORCE

May the force be with independent opticians met de collectie van de meest legendarische filmreeks!

AVA duikt in de dino’s

REX&SUE EYEWEAR

2017 staat bij AVA Kids in het teken van dino’s met de lancering van het nieuwe merk Rex&Sue Eyewear! Een eigen collectie met verrassende, uitdagende kleurencombinaties voor kinderen tot 10 jaar.

Jeroen, eigenaar van AVA Brillen, was al jaren op zoek naar een unieke eigen collectie voor kinderen tot 10 jaar. Op een avond keek Jeroen een documentaire over de vondst van het best bewaarde geraamte van een Tyrannosaurus Rex door archeologe Susan Hendrickson. Deze T-Rex werd vernoemd naar haar vinder en kreeg de naam ‘Sue’. Op die bewuste avond is de naam voor de nieuwe collectie ontstaan!

KIJKEN ALS JE DURFT

Een greep uit Rex & Sue

‘Wereldwijsheid begint vroeg’

Tartine et Chocolat

Tijdens de zoektocht naar een comfortabel, zacht en een chique merk voor haar eigen baby, ontwierp Catherine Painvin ‘Tartine et Chocolat’ in 1977.
Het resultaat was een revolutie in de kinderkleding met uitbreidingen in onder andere kinderspeeltjes, parfum, meubilair etc. Tartine et Chocolat werd zo binnen korte tijd de marktleider in de kinderartikelen. Een merk dat kinderen behandeld als kinderen.

De brillen van ‘Tartine et Chocolat’ zijn voor de modieuze kinderen gemaakt. Ze hebben een chique uitstraling net originele en verfrissende dfetails en afwerking aan zowel de buiten- als binnenkant van de bril. Het is een uitgebreide collectie in kleur en maat.

Alle Tartine et Chocolat monturen zijn voorzien van een gepatenteerd flexsysteem:

De “OBE” verwisselbare flex. De jonge klanten kunnen hiermee met een kapotte flex direct in de winkel worden geholpen.

Een goede en snelle service dus!

Een greep uit Tartine et Chocolat

From the city that never sleeps

New York Yankees

New York Yankees, het leidende merk in de Major League Baseball is niet uit het veld te slaan. Niet alleen in de sportwereld, maar ook als urbanwear brand. De New York Yankees kledingcollectie bestaat uit petten, kleding en schoenen, waarin ook geregeld celebrities verschijnen.

New York Yankees richt zich met name op stoere tienerjongens. De monturen hebben een strakke urban uitstraling. Denk aan opgeborsteld acetaat en laserpatronen in de veren. Hoewel op de monturen het logo voorheen opvallend aanwezig was, is in de laatste collectie het logo meer subtiel in de monturen verwerkt.

LA AND BOSTON

New York Yankeesheeft twee teams uitgenodigd om zich te aan te sluiten bij zijn collectie! The Los Angeles Dodgers en Boston Red Sox hebben nu ook hun eigen eyewearlijn.

Een greep uit New York Yankees

“May the force be with you”

Star Wars

Lang, lang geleden in een sterrenstelsel ver weg.. In 1977 werd de eerste Star Wars film uitgebracht die de hele filmwereld op zijn kop zette. Een direct succes dat na 40 jaar nog steeds niet in populariteit is gedaald.

De monturen van Star Wars bevatten tal van details van herkenbare film-elementen en -karakters, maar zijn ook van uitstekende kwaliteit. Zoals ook bij Tartine et Chocolat heeft ieder montuur verwisselbare OBE-flexsystemen.

Een greep uit Star Wars

“Vrouwelijk schoon”

Lulu Castagnette

Het merk Lulu Castagnette staat voor ‘fantasie’ en ‘chiq’. Een aparte combinatie zou je zeggen, maar het komt perfect samen in de collectie met keuze uit monturen voor meiden van 12 jaar tot jongvolwassen dames. Kleurrijke monturen die allen iets zachts en knuffelachtigs hebben!

Een greep uit Lulu Castagnette